Google optimizācija – svarīgākais, kas Tev jāzina

Google optimizācija jeb SEO ir process, kas palīdz Tava uzņēmuma mājaslapai nonākt pirmajās Google meklētāja rezultātu pozīcijās, starp konkurentiem. Google algoritms izskata dažādus faktorus un analizē dažādus datus Ir vairāki faktori, kas būtiski ietekmē rezultātus:

  • Satura kvalitāte un atbilstība – saturam jābūt gan oriģinālam, gan kvalitatīvi veidotam, iekļaujot konkrētos atslēgvārdus.
  • Mājaslapas atbilstība nozarei – veiksmīgākas ir tās lapas, kas pārstāv konkrētu tēmu, ne tikai vispārīgu informāciju.
  • Lapas struktūra un saites – arī satura sakārtojumam ir liela nozīme, kas ietver gan iekšējās saites lapas ietvaros, gan ārējās, kas saista ar citām lapām.

Tomēr, lai veiktu pilnvērtīgu SEO optimizāciju, ir jāveic vairāki etapi. Katrs no tiem palīdzēs nodrošināt labākus rezultātus un augstāku pozīciju Google meklētāja rezultātos. Lai palīdzētu labāk izprast šo procesu esam apkopojuši 3 galvenos etapus, kas jāveic, strādājot ar Google optimizāciju.

  1. Veic atslēgvārdu izpēti – atslēgvārdi ir SEO pamats. Tomēr, to izpēte un apkopošana var būt noderīga ne tikai SEO vajadzībām, bet arī citām zīmola mārketinga aktivitātēm. Tā ir iespēja vedot atslēgvārdos balstītu saturu gan mājaslapā, gan sociālajos tīklos. Atslēgvārdi ir tie, kas atklāj padziļinātu informāciju  par potenciālā klienta meklēšanas paradumiem un intensitāti, kā arī palīdzēs veidot un optimizēt nozīmīgus teksta elementus  – H1, H2, Title Tag, Meta description, Alt text un citus,  lai palielinātu iespēju nokļūt augstākā pozīcijā Google meklētāja rezultātos.
  2. Optimizē saturu – kad atslēgvārdi izpētīti un apkopoti, ir laiks optimizēt saturu. Ir svarīgi ne tikai iekļaut atslēgvārdus. Liela nozīme ir arī satura struktūrai un garumam. Bloga ierakstam vajadzētu būt vismaz 300 vārdiem garam, lai Google algoritms to uzskatītu par kvalitatīvu.
  3. Optimizē ne tikai algoritmam, bet arī lietotāju pieredzei – optimizējot lapas saturu, veidojot saites un struktūru vienmēr paturi prātā, ka ne tikai Google algoritms vērtēs lapu, bet arī lietotājs. Kā arī, atceries par rīkiem, kas var palīdzēt labāk izpētīt auditorijas intereses un paradumus. Datus iespējams iegūt Google Analytics, Google Ads, Facebook Ads, Google Search Console un citos analītikas rīkos.